Bővebb leírás
A 20. században az oktatási rendszer nagyiparrá, nagyszolgáltatóvá vált. A lakosság mintegy negyede vesz részt közvetlenül az oktatási rendszerben, de közvetett módon szinte mindenki érintett. Ez teszi érdekessé annak elemzését, hogy milyen elvek és érdekek mentén irányítják ezt a hatalmas szolgáltató rendszert, és milyen finanszírozási, gazdasági jellemzői vannak. Még érdekesebb a kérdésfelvetés, ha a rendszerváltás kiváltotta átalakulások vizsgálatával is foglalkozunk, valamint, hogy mennyire sikerült a felzárkózás a fejlett világ oktatásához és oktatáspolitikájához. A könyv többek között az alábbi témaköröket érinti: az oktatáspolitika fogalma és formálói, az oktatás környezete és kapcsolatrendszere: a globalizálódás, a demográfia, a foglalkoztatáspolitika, a hazai tudomány és kutatás, az oktatáspolitika terepe, a közoktatás, a felnőttoktatás, a felnőttképzés, a pedagógusok és az oktatók helyzete, a finanszírozás, a minőségbiztosítás.